Nu är det dags.

Jag har tidigare bloggat på plutten. Men kände att jag ville ha en ny start. Jag går sista året på gymnasiet nu och tänkte blogga mest om studenten, mitt nya student liv och förberedelserna för det. Sen slänger man alltid in lite nya träningstips och lite ur mitt liv.
image1

Igår var jag först med min pojkvän. Han meckade med bilen i 9 timmar den ska ju in på besiktning nästa vecka. Så efter det for jag och issa in till stan för att gå till Malin och Patti. Vi tog ett par cider och pratade lite. Sen när jag gick så stötte jag på Tina som var på fest i huset mittemot. Det var länge sen så det var ju lite trevligt. När jag kom i höjd med Donken så stötte jag på Dan och Micke. Jag och Dan hade lite att prata om. Sen gick jag hem och när jag kom hem så hade Dan sprungit om mig och satt och väntade på utemöblerna utanför min dörr. Så söt :) Så pratade vi klart och blev sams sen var han tvungen att åka hem igen. Så jag gick hem och sov.

Idag har jag pluggat skrivit in det sista av religionsuppgiften. Känner att man måste se till att höjja betygen nu. Skriver mer om hur det går med det. Hade vg+ på förra religionsprovet. Men jag väntar på att få tillbaka psykologiprovet och geografiprovet.  Har inga sörre förväntningar på geografiprovet vi hade på klimat pch väder inte min starka sida kanske.

Det är bara 50 skoldagar kvar till studenten och jag börjar känna att paniken kommer krypandes. Nu har jag iaf tagit mig i kragen och ställt mig i bostadskö i piteå. Jag vill ju gå på Luleåtekniska i piteå på ngt utav medieprogrammen. Helst upplevelseprogrammet. Men förhoppningsvis ska man väl komma in, den 5 april är det även dags för högskoleprovet.

Ett tips som jag själv har tagit åt mig ät att ställa sig i bostadskö tidigt och sedan försöka Höra med kompisar om de ska gå på samma högskola eller universitet och isf försöka hitta en bostad där ni kan bo tsm. Jag och två tjejkompisar har bestämt oss för att försöka oss på att bo tillsammans. Så vi ska försöka få tag på en 4:a att bo tillsammans i vilket kommer att resultera i att vi har minst 3000 per månad att leva för var när mat och hyra är betald.

Sommarjobba är ju också alltid en bra ide att köra på när man vill ha lite extrapengar till hösten.
ju bra iaf. Lite nervöst är dte ju att åka utomlands själv första gången menmen. Nu ska jag gå och ringa till Leka

Snart är det iaf dags för mig och Dan att åka på semester tillsammans. Förhoppningsvis blir det Kreta och Chania kusten. Men han måste ju få ledigt först. Vi har hittat ett femstjärningt hotell med 1100 m2 pool, spa och gym. Så ingår det frukost och midag varje kväll. Så det känns och sen kanske man gå och gymmar en sväng har haft en riktig tjockis helg så det kanske behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0