Julstress

I Torsdags var jag i Stockholm med min underbara Sandra. Rände runt genom hela jävla stan för att hitta den perfekta presenten till min pappa en antik militär leksaksbil han samlar nämligen på sånna. Längst bort på drottninggatan mot gamlastan har det alltid funnits en där jag vet att han själv handlar jag hamnar långt in i gamla stanpå västerlånggatan och där hittar jag en annan butik med antika leksaker men självklart så har den här butiken inge sådana.Menmen som tur var hade jag redan en julklapp till honom inte lika fab kanske men det blir nog bra.

Så klart var hav stockholmsbefolkning ute påstan och julshoppade samtidigt som oss. måste alla alltid vara ute samtidit som jag? Fast det går ju åt anda hållet okså varför mste jag alltid vra ute samtidigt som alla andra i den här stan? Varför handlar jag altid i sista minuten? Men den här gngen var det inte mitt fel. Jag kan inte rå för att man inte får ta med sig hur mycket som helst på flyget :P

Ja, sen är det ju så att jag har två småbröder också och då menar jag små den ena är fyra och den andra två. Man blir ganska trött på det här med leksaksaffärer. Har ni tänkt på hur flickavdelningen är helt rosa finns bannemig inte en pryl som inte är rosa eller lila. Sen komer man till pojkavdelningen och då är det svart och blått som gäller i stora lass. Jag blir alltid så deprimerad när jag kommer in på pojkavdelningen. Allt är i så tråkiga och dystra färger. Kunde de åtminstone inte slänga in lite ärtgrönt och ljusblått orange? Vad är det för fel på dom färgerna? Nä det är marint, grått och svart.. så tråkigt.. Inte kostigt att jag bara vill därifrån när jag ska handla presenter till barnen. Nu vat det iaf lite saker till de små monstren så full fart till kassan och väl framme vad fan händer då? Jo man får världen största jävla jätte påse. Min första tanke. Hur i Helevete ska jag få med mig den där genom folkmassan? Den är ungifär 1.20 hög 40 cm djup och 70 cm bred utan handtag!!!!! Vilket geni i världsrymden kom på att göra en påse att bära leksaker i utan handtag? Den människan an ju aldrig ha handlat julklappar till ungar iaf. Näe tantan baom kassan knyter snabbt och smidigt ihop påsen så det bildas ett litet handtag. 'Mitt problem är att trots att jag nästanär 1.70 så släpar påsfan änd i backen när jag håller i handtaget den slår mot folks ben. Jag tror att massan hatade mig denna dag. påväg hem från tåget kollapsade påsen totalt. Trött oh sliten dampade jag på skiten tog tag i ena hörnet kände mig som omten och släpade skiten läns asfalten resten av vägen hem.

En hemsk upplevelse

Over and out
Respekt to the upplevelse Sandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0